Potrošniki želijo biti plačani za učenje, gibanje in še več – če so pogoji ustrezni. Za podjetja lahko ta pristop spodbuja sodelovanje uporabnikov, pridobivanje strank, zvestobo in prihodke.
X-to-earn je poslovni model, pri katerem podjetja plačujejo ljudem za stvari, ki tradicionalno niso plačljive. Dejavnosti so lahko za udeleženca nove ali pa jih že opravlja brez plačila. Naša nedavna raziskava je pokazala, da ima x-to-earn kljub nerodnemu začetku potencial, da poruši segmente industrije ter spremeni način dela, hoje in obnašanja.
Nagrajevanje določenih dejavnosti ali vedenja potrošnikov ni nova zamisel, vendar je pojav tehnologij web3 – veriženje blokov, tokenizacija, pametne pogodbe, programirljiva plačila – razširil njen potencial in povečal zanimanje. Te tehnologije so se pojavile v času pandemije COVID, ko je na milijone ljudi obtičalo doma in iskalo zabavo, dobro počutje, razvedrilo in dodaten zaslužek – kar je ustvarilo optimalne pogoje za podjetja, da izkoristijo koncept x-to-earn. Podjetja so izkoristila priložnost za povečanje števila uporabnikov in prihodkov, od vadbenih programov “move-to-earn” do video iger “play-to-earn”.
Vendar pa so se med navdušenjem pojavile tudi napake, ki so zmanjšale zanimanje. STEPN, aplikacija “move-to-earn”, ki uporabnike nagrajuje z žetoni za tek, hojo ali jogging, je ena takšnih svarilnih zgodb. Podjetje je sprva doživelo veliko rast, saj je začelo delovati decembra 2021 in do maja 2022 preseči 700.000 dnevnih uporabnikov. Vendar so uporabniki kmalu ugotovili, da zaslužek ni tako enostaven, kot so sprva mislili, in STEPN je doživel resen kibernetski napad. Število njenih dnevnih uporabnikov je do oktobra 2022 padlo pod 100 000, julija 2023 pa na manj kot 10 000.
Potrošniki kažejo pot do uspešnih programov
Ljudje želijo zaslužiti vsaj 100 dolarjev na mesec, vendar so mnogi odprti za negotovinske oblike plačila.
Da bi razumeli zanimanje in razpoloženje potrošnikov, so aprila 2023 anketirali 1063 ljudi, pri čemer so se osredotočili na posameznike iz generacije milenijcev in generacije Z, ki živijo v ZDA.
Najbolj jih je zanimalo, da bi bili plačani za pripravo pregledov izdelkov, učenje česa novega, igranje video iger in fizično aktivnost.
Najraje bi bili plačani za dejavnosti, ki jih že opravljajo, in ne za tiste, ki bi bile zanje nove.
Večina bi morala za sodelovanje zaslužiti vsaj 100 dolarjev na mesec. Zanimivo je, da bi precejšnja skupina dala prednost negotovinskim plačilom – vključno s popusti, kuponi, kriptovalutami in žetoni, značilnimi za podjetje.
Večina je dejala, da bi se brez težav vključila v programe x-to-earn pri različnih podjetjih. Najbolj priljubljene so bile storitve video iger in pretakanja, supermarketi in podjetja, ki se ukvarjajo z oblačili.
Večina je pripravljena za sodelovanje deliti svoje osebne podatke.
Tukaj so ugotovitve za podjetja B2C, ki preučujejo, kako izvajati široko privlačne programe x-to-earn:
Za podjetja, ki to potrebujejo, zajemanje osebnih podatkov potrošnikov ne bi smelo predstavljati pomembne ovire.
Podjetja bi morala dejavnosti x-to-earn uskladiti z interesi ciljnih občinstev, ne pa od njih pričakovati, da bodo delali nove stvari.
Podjetja bi morala predvideti vsaj 100 USD na mesec na udeleženca – in eksperimentirati z alternativnimi vrstami plačil, ki jih udeleženci cenijo.
Omogočite preprosto prijavo v programe in uporabo plačil.
Dejavnosti morajo biti zabavne in imeti pozitivne rezultate – na primer spodbujati udeležence k večji produktivnosti ali boljšemu zdravju.
Podrobnejši pogled na vpoglede potrošnikov
Ljudje imajo raje dejavnosti, ki ne zahtevajo posebne opreme ali spretnosti. In ne želijo, da bi se pri tem okoristili s prijatelji in družino.
Anketirance so vprašali, kaj menijo o različnih dejavnostih x-to-earn, kakšno minimalno plačilo bi potrebovali za vpis, o alternativnih oblikah plačila in kateri dejavniki (poleg finančne nagrade) bi jih spodbudili ali odvrnili od sodelovanja:
Najraje imajo dejavnosti x-to-earn z nizko vstopno oviro
Dejavnosti, za katere so bili udeleženci najbolj zainteresirani za plačilo, so bile zagotavljanje mnenj, učenje česa novega, aktivnost in igranje video iger. To so dejavnosti, ki jih večina ljudi lahko opravlja brez posebne opreme (kot je določena vrsta računalnika ali sončnih kolektorjev) ali posebnega talenta (kot je sposobnost pisanja glasbe).
Dejavnosti, za katere je bilo med udeleženci manj zanimanja, so bile ustvarjanje vsebin, glasbe ali umetnosti, pridobivanje obnovljive energije in deljenje presežne računalniške moči.
Ljudje želijo biti plačani za znane dejavnosti, vendar se upirajo komoditizaciji prijateljstva.
Anketirance bolj zanimajo dejavnosti x-to-earn, ki jih že izvajajo, zlasti vadba in igranje video ali mobilnih iger. Zdi se, da ni pomembno, kako pogosto sodelujejo pri dejavnosti: ljudem je všeč zamisel, da bi na primer dobili plačilo za puščanje mnenj, čeprav jih večina to počne le občasno. Anketirance najmanj zanimajo plačila za dejavnosti, ki jih nikoli ne opravljajo, kot so pridobivanje obnovljive energije ali presežne računalniške moči ter ustvarjanje vsebin, glasbe ali umetnosti.
Pri tem vzorcu obstaja ena izjema. Ljudje pogosto priporočajo izdelke prijateljem in družini, vendar jih je večina dejala, da za to ne želijo biti plačani. Morda čutijo navzkrižje interesov ali moralno nelagodje pri sprejemanju plačila za priporočanje izdelkov prijateljem in družini.
Obstaja minimalni prag za sodelovanje
Večina udeležencev je dejala, da bi morali zaslužiti več kot 100 USD na mesec, da bi se lahko vključili v program x-to-earn. Povprečna najnižja stopnja se je razlikovala glede na dejavnost in je znašala od 111 do 253 USD na mesec.
Anketiranci so pričakovali, da bodo največ dobili za igranje video iger in telovadbo – čeprav so to bile dejavnosti, ki so se jih že pogosto udeleževali brezplačno. Prav tako so pričakovali, da bodo najmanj plačani za dejavnosti, za katere so bili najmanj zainteresirani za plačilo. Morda obstaja povezava: Ali so bili nezainteresirani, ker so domnevali, da bo plačilo nizko?
Mnogi so odprti za alternativne oblike plačila.
Anketirance smo vprašali, ali bi bili bolj zainteresirani za plačilo v alternativi dolarjem – s popusti, kuponi, žetoni za posamezno podjetje ali kriptovaluto. V vsakem primeru je od 40 % do 50 % vprašanih odgovorilo, da bi to želeli.
Kriptovaluta je bila med štirimi alternativami najmanj privlačna, zlasti med ženskami in mlajšo kohorto (18-24 let). Popusti so imeli prednost pred drugimi alternativami, pri čemer so bile razlike med starostnimi skupinami in skupinami po spolu le majhne.
Morda imajo ljudje raje popuste, ker so to danes navajeni prejemati od blagovnih znamk – ali pa morda menijo, da bi imeli popusti večjo vrednost kot denarna izplačila.
Več kot le plačilo
Sprememba ravni zanimanja glede na vrsto nagrade
Večina ljudi je bila bolj motivirana za sodelovanje v programu x-to-earn, če je bila vključena dejavnost zabavna, zdrava ali produktivna. Manj jih je motivirala možnost, da podprejo podjetja, v katera verjamejo, ali da pomagajo okolju.
Starostne skupine od 18 do 24 let in od 25 do 34 let so bile najverjetneje motivirane z možnostjo produktivnosti, medtem ko so bile skupine od 35 do 42 let najverjetneje motivirane z dejavnostmi, ki spodbujajo bolj zdrave navade.
Razvoj izmenjave vrednosti
Koncept “x-to-earn” je sprva vzbudil navdušenje in navdušenje, vendar so sledili porazni rezultati in upadanje zanimanja. Danes pa si zasluži še en pogled. S premišljeno izvedbo x-to-earn potrošnikom ponuja priložnost, da zaslužijo pasivni dohodek in dohodek v realnem času, podjetjem pa priložnost, da spodbujajo sodelovanje, pridobivanje strank, zvestobo in prihodke. To je eden od načinov, kako se po našem mnenju razvija koncept izmenjave vrednosti, saj preučujemo potrebe, pričakovanja in vedenje potrošnikov ter omogočitvene tehnologije, vključno s plačilnimi omrežji v realnem času, tehnologijo porazdeljene glavne knjige, pametnimi pogodbami in tokenizacijo.